A világ egyik vezető outdoor cége, mely technikai külső ruhák, polárok, cipők mellett olyan outdoor felszerelések gyártására specializálódott, mint a sátrak, hálózsákok, vagy hátizsákok. A ruha- és felszerelésvonal leginkább a mászók, hegymászók, síelők, snowboardosok, túrázók és állóképességi atléták igényeit fedi le, de nagyon erős a cég jelenléte az outdoor-életstílust a ruházkodásban erősen kultiváló vásárlók körében is. A The North Face számos atlétát, extrém sportolót szponzorál, de leginkább futókat, mászókat, síelőket és snowboardosokat segített hozzá határaik kitolásához.
A The North Face logója a Half Dome-ot, a Yosemite-völgy masszív, 600 méteres gránit félkupoláját ábrázolja, a nyugati irányból nézve.
Nem sokkal az alapítás után a kis üzlet már a The North Face-ként vált ismertté. A boltban hegymászó és túrafelszereléseket árusítottak. 1968-ban a The North Face a san franciscói öböl másik oldalára, Berkeleybe tette át székhelyét, és belekezdett saját márkás technikai hegymászó felszereléseinek és ruháinak tervezésébe, gyártásába.
A 1960-as években a The North Face márkának már számos követője volt, és ekkor kezdett expedíciók szponzorálásába. Ezek az expedíciók a földgolyó legtávolabb eső, érintetlen vidékeit célozták. Ezek az expedíciók azóta is fémjelzik a cég tevékenységét, és folyamatosan ismétlik a The North Face mantráját - Never Stop Exploring™ (Sose hagyd abba a felfedezést).
Az 1970-es és ’80-as években a márka folyamatosan terjeszkedett és a síelés határait kezdte el tágítani, így azóta a síruházatok is részét képezik a cég termékkínálatának. Ezek voltak a pasztell színek, neon fények, szőkített frizurák, testhezálló nacik dicsőséges napjai – ez az időszak alapozta meg a mai, szabadabb szellemű sízők felszabadult világát. Az évtized végére a The North Face volt az egyetlen cég az Egyesült Államokban, amely a technikai ruhák, síruhák, hálózsákok, sátrak teljes kínálatát nyújtotta.
A kilencvenes években a The North Face dinamikusan bővítette tevékenységét mind termékfejlesztés, mind pedig kulturális hatás szempontjából. Ebben az időszakban vezette be a Tekware™ kollekciót, amelyet kifejezetten a sziklamászók, túrázók, terepfutók és az outdoor életmód elkötelezett hívei számára terveztek. Ezek az innovatív, funkcionális darabok nemcsak a természetben nyújtottak kiemelkedő teljesítményt, hanem hozzájárultak ahhoz is, hogy a márka vizuális megjelenése – különösen a jellegzetes félkupola logó – egyre ismerősebbé váljon ultramaraton versenyeken, magashegyi expedíciókon és ikonikus sziklafalakon.
Ugyanebben az évtizedben a The North Face túllépett az outdoor sportok világán, és markánsan belépett a városi divatba is. Az amerikai hip-hop kultúra, különösen New York városi színterei, lelkesen fogadták a márkát: a The North Face hamar az utcai stílus egyik alapkövévé vált. Olyan ikonikus előadók viselték termékeiket, mint a Wu-Tang Clan vagy a Notorious B.I.G., amivel a márka új közönségrétegeket is elért.
A növekvő népszerűség és az egyre szélesebb termékportfólió 2000-ben egy újabb mérföldkőhöz vezetett: a VF Corporation – többek között a Vans és a Timberland tulajdonosa – felvásárolta a céget, új lendületet adva ezzel a globális terjeszkedésnek és a márka nemzetközi pozíciójának megerősítéséhez, ami többek között a saját márkás túracipők és terepfutó cipők gyártását is jelentette.
A The North Face hosszú távú célja, hogy a természet védelme iránti elkötelezettség ne csak szavakban nyilvánuljon meg. A márka aktívan dolgozik azon, hogy ruházati termékeihez 2025-re kizárólag újrahasznosított, felelősségteljesen beszerzett vagy regeneratív forrásból származó anyagokat használjon.
Emellett 2010-ben elindították az Explore Fund nevű programot is, amely nonprofit szervezeteket támogat abban, hogy a természethez való hozzáférés és a felfedezés öröme mindenki számára elérhető legyen – különösen a hátrányos helyzetű közösségekben élők számára.
Ma a The North Face nemcsak a hegymászás és az outdoor sportok világában számít vezető márkának, hanem meghatározó szereplője a kortárs divatnak is. Olyan divatmárkákkal működött együtt, mint a Supreme, a Gucci, vagy a Brain Dead, és ezek az együttműködések ikonikus darabokat hoztak létre, amelyek a világ legnagyobb divatfővárosaiban is keresettek.
Az utóbbi években az utcai divat és a prémium outdoor termékek közti határvonal egyre inkább elmosódik – ebben a folyamatban a The North Face kulcsszerepet játszik.
A The North Face közel 60 éve inspirálja az embereket arra, hogy kilépjenek a komfortzónájukból és fedezzék fel a világot – legyen az egy hegycsúcs vagy egy új városrész. A technológiai újítások, a fenntarthatóság iránti elkötelezettség, valamint a divat és kultúra iránti nyitottság egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy a The North Face nemcsak egy márka, hanem egy életérzés is legyen.