Üdvözlünk a Mountex Alpin Design Kft. által üzemeltetett www.mountex.hu weboldalon. Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a www.mountex.hu weboldalon (továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének használati feltételei. Jelen ÁSZF a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre (a továbbiakban: Fogyasztó), tehát rád egyes pontokban eltérő feltételeket állapít meg a vállalkozásokra vonatkozókhoz képest. Ebben az esetben a Fogyasztóra az eltérő szabályok vonatkoznak.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
A Honlap használatával tudomásul veszed és elfogadod az alábbiakat:
Cégnév: Mountex Alpin Design Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1134 Budapest, Váci út 19.
Levelezési cím: 2040 Budaörs, Malomkő u. 7.
Telefon: (06-30) 280-3680, (06-1) 80-80-800
E-mail: webshop@mountex.hu
Adószám: 12744491-2-41
Közösségi adószám: HU12744491
Cégjegyzék szám: 01-09-701364
Cégjegyzéket vezető bíróság: Fővárosi Bíróság Cégbírósága
Számlavezető pénzintézet: K&H Bank
Számlaszám: 10400023-50526666-68741004
Tárhelyszolgáltató neve: DigitalOcean LLC
Tárhelyszolgáltató címe: New York, NY 10013, 101 Avenue of the Americas, 10th Floor
Cégjegyzékszám: EU528002224
Virtuális tárhely biztosítása EU-n belüli szerver környezetben.
A Honlapunkon sportszerek, ruházati és túrakellékek forgalmazásával foglalkozunk.
Az általunk nyújtott szolgáltatások tekintetében magatartási kódexnek nem vetjük alá magunkat.
A Honlapot kizárólag saját kockázatodra használod, és tisztában vagy az internet lehetőségeivel és korlátaival. Ezzel együtt elfogadod, hogy nem vállalunk felelősséget a webshop használatára, így különösen a küldött és fogadott adatok meg nem érkezésére, programhiba, internetes hálózati hiba, a szoftver nem megfelelő működése során felmerülő károkért.
Az általad a weboldalon tanúsított magatartásért és hibákért kizárólag te magad vagy felelős. Mi nem tudunk felelősséget vállalni az oldalunkat használók magatartásáért.
A Honlap használata során köteles vagy gondoskodni arról, hogy harmadik személynek a jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon nem sérted meg.
Nem vállalunk felelősséget a legnagyobb gondosság ellenére, a Webshop oldalán hibásan feltüntetett árért, illetve nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra. Ilyen esetekben a Mountex nem köteles a Webshop felületén hibásan feltüntetett áron értékesíteni a Részedre a terméket.
A Mountex utalvány vételára nem térhet el az utalvány kibocsátási értékétől, ily módon bárminemű akció vagy kuponkedvezmény szabályzata alól kivételt képez, egyéb kapcsolódó díjai nincsenek az utalványnak. Az utalvány készpénzre nem váltható, szabadon átruházható, a kibocsátástól számított egy évig érvényes. Az utalvány megvásárlásával Vásárló által elfogadásra kerül az utalvány felhasználási és beváltási feltétele. Az utalvány értékéből készpénzt nem adunk vissza, ha a vásárlás értéke meghaladja az utalvány névértékét, akkor a különbözetet készpénzben vagy bankkártyával lehet fedezni. Utalvánnyal vásárolt termék vásárlásától történő elállás esetén a vásárolt termék értékét utalványban adjuk vissza. Elveszett, ellopott vagy megrongált utalvány helyett csereutalványt nem áll módunkban kiadni, készpénzre nem váltható.
Továbbá a rendelés pillanatában elérhető készletek változhatnak, ezért főként az „Utolsó darab” címkével ellátott termékek szállítását nem tudjuk garantálni. A regisztrációnál megadott elérhetőséged valamelyikén tájékoztatunk a további lehetőségekről. Ilyen esetben eldöntheted, hogy megrendeled valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondod a megrendelést.
A webshopban rendelt termékekre bolti átvétel, illetve a boltok közötti átkérés esetén nem érvényesíthetők az egyes üzleteinkben elérhető speciális kedvezmények.
A honlapunkon lehetőséged van a termékeinkről bővebben tájékozódni, illetve online megrendelési lehetőséget biztosítunk számodra. A honlapon menüpontok segítségével böngészhetsz. Lehetőséged van regisztrációra, de ez nem feltétele a vásárlásnak és e nélkül is böngészhetsz, illetve vásárolhatsz az oldalon.
A rendelés lépései
Kövesd végig lépésről lépésre, hogy hogyan tudsz rendelést lebonyolítani!
1. Keresés
Nézz körül a kategóriák között, vagy írd be a keresett termék nevét a Keresőbe.
2. Termék kiválasztása
Válaszd ki a terméket, add meg a mennyiséget, majd helyezd a kosárba a „KOSÁRBA!” gomb segítségével
3. Rendelés elindítása
Indítsd el a rendelési folyamatot a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombbal.
4. Vásárlás módja
Amennyiben rendelkezel Mountex Online Fiókkal és be vagy jelentkezve a rendelés pillanatában, a rendszer automatikusan kitölti az adatokat, mint a neved, e-mail címed és telefonszámod. Egyéb esetben itt tudsz választani, hogy:
- bejelentkezel
- regisztrálsz
- vagy vendégként vásárolsz
Minden esetben a fentebb felsorolt adatokat szükséges megadni.
5. Szállítási mód
Itt választhatod ki, hogy milyen kiszállítási móddal kéred a megrendelésed. Lehetőséged van:
- GLS házhozszállítást
- MPL házhozszállítást (kizárólag bankkártyás fizetés esetén),
- GLS csomagpontot/automatát
- Foxpost automatát
- és személyes átvételt választani
Amennyiben más veszi át a csomagod, az ő adatait is rögzíteni tudod.
6. Számlázási mód
Itt a számlázási címed szükséges megadni. Lehetőséged van kiválasztani egy már elmentett címet a profilodban, illetve új magán vagy céges számlázási címet megadni. Fontos: ha a termékeket céges számlára szeretnéd kérni, ügyelj a céges adatok helyes megadására!
7. Fizetési mód
Házhozszállításnál, csomagpontba vagy automatába rendelés esetén az alábbi fizetési lehetőségek közül választhatsz:
- utánvétes fizetés,
- online bankkártyás fizetés.
Személyes átvétel esetén utánvétes opciót fogsz látni, ami azt jelenti, hogy a boltban kell fizetned. A „Megjegyzés” mezőben üzenetet hagyhatsz nekünk.
8. Visszaigazolás
A rendelésed feladása után automatikus visszaigazoló e-mailt küldünk neked, benne a rendelés összefoglalójával és egyéb hasznos információkkal.
9. Rendelés követése
A rendelésed követése opciót csak megerősített regisztrációval tudod követni Mountex Online Fiókodban, a „Rendelések” menüpontra kattintva.
Megrendelési szándéktól függetlenül a belépést a Fiók ikonra kattintva végezheted el. A regisztráció mellőzése esetén a következő adatokat kell megadnod nekünk: vezetéknév, keresztnév, e-mail cím és telefonszám. A rendelés során meg kell még adnod a kiszállítási címet, vagy választanod kell egy neked megfelelő GLS csomagpontot/Foxpost automatát, illetve lehetőséged van személyes átvétellel megvásárolni a kiválasztott terméke(ke)t. A „tovább” gombbal áttérsz a számlázási adatokra, ahol ki tudod választani egy már elmentett címet a profilodban illetve új magán vagy céges számlázási címet megadni. Ezután kiválaszthatod a számodra előnyös fizetési módot, megjegyzést írhatsz nekünk, illetve el kell fogadnod egy checkboxban az adatkezelési tájékoztatót és az üzletszabályzatot. A lap jobb oldalán látható a kiszállítás költsége és a teljes fizetendő összeg. A „Rendelés leadása” gombra kattintva válik a rendelésed élővé. A regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A sikeres regisztrációról e-mailt küldünk. A regisztrációd törlését email-ben kérheted tőlünk a mountex@mountex.hu e-mail címen. (www.mountex.hu/adatkezelesi-tajekoztato) A hozzáférési adatok titokban tartásáért felelősek vagyunk – lásd az adatkezelési tájékoztatót. Felelős vagy az adataid frissítésért, elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszót kérhetsz a regisztrált e-mail címre.
A szállítási feltételekről szóló részletes tájékoztatót az alábbi linken keresztül is elérheted: https://www.mountex.hu/vasarlasi-segedlet/szallitasi-informaciok
Adatbeviteli hibák javítása
Az adatbeviteli hibák javítására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetőséged, bármelyik mezőre vissza tudsz lépni és módosítani a megadott adatokat.
A regisztráció során megadott hibás adatok kijavítására egyebekben a „Saját fiók” menüpont alatt van lehetőséged a „Profil adatok”, „Szállítási adatok”, „Számlázási adatok” fülön.
Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlelsz hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles vagy jelezni felénk a webshop@mountex.hu e-mail címen.
Ha mégis hiányosan vagy hibásan rögzítetted az adatokat a megrendelésben, és ezt nem jelezted 24 órán belül, maximum 5 napig van még lehetőséged kérvényezni hibás adatok miatti számla módosítást. Ezen az időn túl nem áll módunkban a számlát módosítani vagy új számlát kiállítani a megrendelésedről.
(A számla módosítása azt jelenti, hogy az eredeti számla sztornózásra kerül és a sztornózás napi dátummal illetve a helyes adatokkal kiállítunk egy újat.
Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
Megrendelésed megérkezését elektronikus úton kötelesek vagyunk haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben ez a visszaigazolás a megrendelésed elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől számított elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg hozzád, mentesülsz az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.
A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőséged.
Fenntartjuk a jogot, hogy a megrendelés elfogadását és teljesítését megtagadhatjuk abban az esetben, ha a vásárlás körülményei megalapozottan arra engednek következtetni, hogy a megrendelések mögött valós vásárlási szándék nem áll és ezzel a vásárló a kereskedőnek kárt okoz.
A megkötött szerződés
1. Elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvben, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak,
2. A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.
Minden sikeres rendelés után a regisztrációban megadott e-mail címedre a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazoló elektronikus levelet küldünk. A megrendelésed az általunk küldött visszaigazoló e-mail után tekinthető véglegesnek.
A szerződés megkötését követően - ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor - tartós adathordozón visszaigazolást adunk neked a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a már korábban elfogadott ÁSZF-et pdf formátumban.
tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír, az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél.
A szerződés iktatása
A Honlapon keresztül megkötött elektronikus szerződés regisztrált vásárlás esetében írásba foglalt szerződésnek minősül, iktatásra kerül, és későbbiekben a regisztrált felhasználóként hozzáférhetsz.
Általános információk
Mountex törzsvásárlói kártyáddal 7% kedvezményt kapsz a Mountex üzletekben és a webshopban, minden teljes árú termék árából.
Kártyaigénylés
Amennyiben egy összegben legalább 50.000 Ft értékben vásárolsz valamelyik Mountex üzletben és kitöltöd a kártyaigénylő adatlapot Te is megkaphatod az új Mountex-kártyát, és következő vásárlásodtól a vele határozatlan időre szóló 7%-os kedvezményt. A 7% kedvezmény az Outletben személyesen megvásárolt teljes árú termékekre is érvényes! 50.000 Ft-ot elérő egyszeri webshop vásárlás esetén automatikusan bekerülsz a törzsvásárlói rendszerbe. A kártyádat a rendeléssel együtt küldjük. Amennyiben feliratkozol ingyenes hírlevelünkre, első kézből fogsz értesülni a Mountex híreiről és akcióiról.
Kártya aktiválása a webshopban
Kártyádat nem szükséges aktiválnod. Regisztrációd vagy belépésed után automatikusan látni fogod a kedvezménnyel csökkentett árakat.
Érvényesség
A kártya névre szóló, csak a személyazonosság igazolásával érvényes. A kártya visszavonásig érvényes.
1. Bankkártyás fizetés
A MOUNTEX Webshop a K&H Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. (bankkártyás fizetési tájékoztató)
1.a. Fizetés banki átutalással előre
A megrendelés leadásánál minden esetben írd be a „Megjegyzés” mezőbe, hogy „Fizetési mód: ÁTUTALÁS”. Ezt követően a vásárlás összegét a K&H Bank Újpesti fiókja által vezetett, 10400023-50526666-68741004 számú számlaszámra utald a Mountex Kft. nevére. Közleményben kérjük, hogy tüntesd fel neved és a megrendelés számodat az azonosítás érdekében.
2. Utánvétes vásárlás
Utánvétes vásárlás esetén a vételár mindig a megrendelt áruhoz mellékelt számlán feltüntetett fogyasztói ár, amely tartalmazza az ÁFA-t. Az összeget a futárszolgálat által megadott módon tudod kiegyenlíteni, bankkártyával vagy készpénzzel.
3. Fizetés Mountex utalvánnyal
A papír alapú Mountex utalványokat az utalványon szereplő érvényességi dátumig, de legkésőbb 2025.12.31-ig fogadjuk el.
Papír alapú Mountex utalvánnyal is fizetheted a leadott megrendelésedet:
a.) A Weblogisztikára eljuttatott papír alapú utalvánnyal.
A Weblogisztikára a papír alapú Mountex utalványokat postai úton, saját költségeden tudod elküldeni. A megjegyzés rovatban tüntesd fel, hogy papír alapú Mountex utalvánnyal szeretnél fizetni.
Levelezési cím: Mountex Webshop, 2040 Budaörs, Malomkő utca 7.
b.) Bolti átvételkor, papír alapú utalvánnyal
A bolti átvételre leadott megrendelésedet szintén fizetheted papír alapú Mountex utalvánnyal. Kérünk, ebben az esetben is jelezd a megjegyzés rovatban, hogy utalvánnyal szeretnél fizetni.
c.) Papír alapú utalvány, digitális beváltással
A leadott megrendelésedet papír alapú Mountex utalvánnyal is fizetheted, melyet először a Weblogisztikához kell eljuttatnod digitálisan. A beváltáshoz a webshop@mountex.hu címre az alábbi módon szükséges 3 db fotót csatolnod:
- 1 fotó az előlapról, a kibocsátási érték ellenőrzéséhez
- 1 fotó a hátlapról. Fontos, hogy jól látszódjon a sorszám és a kiállítás dátuma
- 1 fotó az összetépett utalványokról. Ez igazolja, hogy felhasználtad az utalványt
Kérjük, vedd figyelembe, hogy:
- kiszállított küldeményeknél utólag nem áll módunkban változtatni a fizetési módon
- futárszolgálatnál utalvánnyal nem tudsz fizetni
4. Mountex Ajándékkártya
A kártya bármely magyarországi Mountex és The North Face üzletben felhasználható. Az egyenleg több részletben is levásárolható, készpénzre nem váltható. Az ajándékkártya átruházható, feltöltéstől számítva 5 évig érvényes. Az elveszett vagy ellopott kártyát nem tudjuk pótolni.
Az ajándékkártyák jelenleg kizárólag boltjainkban használhatók fel.
5. Fizetés készpénzben, személyes átvételkor
A rendelésed boltjainkban történő átvételekor készpénzzel is fizethetsz. Amennyiben személyes átvételt szeretnél kérni, úgy a rendelés leadásakor az „Átvétel, szállítás” menüponton belül lehetőséged van kiválasztani a bolti átvételt, valamint azt, hogy melyik boltban szeretnéd átvenni. Amint a kívánt boltba átért a rendelésed, kollégáink felveszik veled a kapcsolatot. Az átvételnél a rendelés visszaigazoló e-mailben kapott rendelésazonosító alapján tudják majd kasszás kollégáink beazonosítani a rendelésed, ezért ezt mindenképpen hozd magaddal!
Bolti átvétel esetén a rendelésben visszaigazolt árak érvényesek!
Megrendelésedet a boltba érkezéstől (vagyis a bolti telefonos értesítéstől) számított 5 munkanapig veheted át!
Az üzletek címeit a weblapon található Boltok, illetve Kapcsolat menüpont alatt érheted el. A termék személyesen és meghatalmazott útján is átvehető.
6. Számla
Előre utalás esetén a megrendelésen szereplő végösszeg beérkezése után teljesítést nem igénylő átutalásos számlát állítunk ki, amelyet a csomag feladásával egyidejűleg küldünk el neked. Utánvételes rendelés esetén az utánvétes számlát a csomag feladásával egyidejűleg küldjük el. Utánvétes vásárlás esetén a vételár mindig a megrendelt áruhoz mellékelt számlán feltüntetett fogyasztói ár, amely tartalmazza az ÁFA-t is. Ha az egyes tételekről külön számlát szeretnél kérni, akkor a megjegyzés rovatba ezt jelezd nekünk.
FOXPOST csomagpont
A Mountex által történő átadástól számított, Foxpost csomagpontra történő kiszállítási idő 1 munkanap.
A csomagpontra érkezést követően a FOXPOST SMS-ben küld értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3 napig átveheted a küldeményt. Az automatáknál, utánvét esetén csak bankkártyával tudsz fizetni, készpénzzel vagy utalványokkal nem.
Elállás vagy csere esetén az átvételtől számított 14 napig ingyenesen visszaküldheted a Foxpost automatán keresztül, amennyiben a terméket eredetileg is FOXPOST automatán vetted át. Ezt bármelyik FOXPOST automatánál egyszerűen megteheted az egyedi csomagátvételi kód újbóli megadásával.
További Foxpost információk a termék átvételéről, visszaküldéséről itt:
GLS csomagpont
A GLS SMS-ben és/vagy e-mailen értesít a csomagfeladás után. A csomagot az értesítést követő munkanaptól számítva 5 munkanapon belül veheted át érvényes személyi okmány bemutatásával. Az utánvét fizetési lehetőség minden átvételi ponton megoldott, valamint bankkártyával is fizethetsz számos üzletben, amelyek címeit a GLS CsomagPont lista tartalmazza. A GLS CsomagPont keresőben megtalálod az adott üzlet elérhetőségét, nyitvatartási idejét és pontos címét.
GLS futárszolgálat
A rendelések kézbesítési ideje 3-5 munkanap, a kézbesítés hétköznapokon történik, általában 8.00 és 17.00 óra között.
MPL Postacsomaggal történő házhozszállítás
A rendelések kézbesítési ideje 3-5 munkanap, a kézbesítés hétköznapokon történik, általában 8.00 és 17.00 óra között. MPL házhozszállítás kizárólag bankkártyás fizetés esetén vehető igénybe.
Bolti átvétel
Ha személyes átvételt szeretnél kérni, a rendelés leadásakor az 'Átvétel, szállítás' menüponton belül lehetőséged van kiválasztani a bolti átvételt, valamint azt, hogy melyik boltban szeretnéd átvenni. A termék személyesen és meghatalmazott útján is átvehető, ehhez elég a rendelés visszaigazoló mail bemutatása.
Amennyiben ezt az opciót választod, csak az átvételkor, készpénzzel vagy bankkártyával tudod kiegyenlíteni a rendelésed összegét! Online bankkártyás vagy banki átutalásos kiegyenlítésre nincs lehetőséged.
Amint a kívánt boltba átért a rendelésed, kollégáink felveszik Veled a kapcsolatot. Az átvételnél a rendelés visszaigazoló e-mailben kapott rendelésazonosító alapján tudják majd kasszás kollégáink beazonosítani a rendelésed, ezért ezt hozd magaddal!
Bolti átvétel esetén a rendelésben visszaigazolt árak érvényesek! Megrendelésedet a boltba érkezéstől (vagyis a bolti telefonos értesítéstől) számított 5 munkanapig veheted át!
Az üzletek címeit a weblapon található Boltok, illetve Kapcsolat menüpont alatt érheted el.
1. Webshopunkban kizárólag Mountex utalványt fogadunk el
- A kibocsátástól számított egy évig érvényesszabadon átruházható
- Az utalványnak nincsenek kapcsolódó díjai
- Csereutalvány nem adható ki elvesztett, ellopott vagy megrongált utalvány helyett
- Az utalvány értékéből készpénzt nem adunk vissza
- Készpénzre nem váltható
- Ha a vásárlás értéke meghaladja az utalvány névértékét, akkor a különbözetet készpénzben vagy bankkártyával lehet fedezni.
A Mountex utalványokat az utalványon szereplő érvényességi dátumig, de legkésőbb 2025.12.31-ig fogadjuk el.
Beváltás menete:
A webshop@mountex.hu címre az alábbi módon szükséges 3 db fotót csatolnod:
- 1 fotó az előlapról. A kibocsátási érték ellenőrzéséhez elengedhetetlen
- 1 fotó a hátlapról. Fontos, hogy jól látszódjon a sorszám és a kiállítás dátuma
- 1 fotó az összetépett utalványokról. Ez igazolja, hogy felhasználtad az utalványt
2. Mountex Ajándékkártyák
A kártya bármely magyarországi Mountex és The North Face üzletben felhasználható. Az egyenleg több részletben is levásárolható, készpénzre nem váltható. Az ajándékkártya átruházható, feltöltéstől számítva 5 évig érvényes. Az elveszett vagy ellopott kártyát nem tudjuk pótolni.
Az ajándékkártyák jelenleg kizárólag boltjainkban vásárolhatók meg és használhatók fel.
3. Rewin Ajándékutalvány minden címlete
4. Nemzeti Ajándékutalvány minden címlete
Az elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók jogérvényesítésére, illetve fogyasztói szerződések esetén érvényesek.
Szolgáltató az előírt jogszabályon felül kibővített elállási feltételeket biztosít Fogyasztó számára, mely alapján a Fogyasztó 60 napig elállhat a megvásárolt terméktől. Fogyasztó az első 14 napban a jogszabályban meghatározott feltételek alapján gyakorolhatja az elállási szándékát. Az utána következő időszakban pedig abban az esetben állhat el a vásárlástól, ha az általa visszajuttatott termék használatlan, bontatlan, sérülésmentes, kellékanyagokkal ellátott állapotú.
Az alábbiakban a jogszabály alapján adunk tájékoztatást Neked, mint Fogyasztó jogairól és kötelezettségeiről.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint a Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni, bontott termék esetében. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Fogyasztó kizárólag akkor felelős a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához feltétlenül szükséges kipróbálást meghaladó használat miatt következett be.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatot köteles eljuttatni (például elektronikus levében, postai úton, vagy megteheti szóban) a jelen ÁSZF. 1. pontjában feltűntetett elérhetőségek igénybevételével.
Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el:
Elállás űrlap
Illetve az alábbi formanyomtatvány segítségével is gyakorolhatja elállási szándékát, melyet a termékhez mellékelve kell kitöltve elküldeni részünkre:
Elállás formanyomtatvány
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (azaz akár a tizennegyedik napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 60 naptári napon belül (akár a 60. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Elektronikus úton történő jelzés esetén annak beérkezési dátumát, szóbeli jelzés esetén a telefonos hívás időpontját, postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát veszi figyelembe a Szolgáltató határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó elállás esetén köteles a terméket átadni a Szolgáltató által biztosított futárszolgálatnak (GLS) vagy a hozzá legközelebb eső Foxpost, vagy GLS automaták bármelyikébe visszahelyezni és visszaküldeni, vagy postai úton eljuttatni a Szolgáltató részére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 60 napon belül.
Amennyiben a GLS futárszolgálat kétszeri próbálkozás után sem tudja felvenni a Fogyasztótól a csomagot, abban az esetben a Fogyasztót terheli a további felvétel, vagy visszaküldés költsége.
A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 60 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy a Szolgáltató által megrendelt futárnak átadja) a terméket. Amennyiben Fogyasztó a terméket az elállási nyilatkozat elküldése ellenére nem juttatta vissza Szolgáltató részére, vagy annak visszajuttatását hitelt érdemlően nem bizonyította, Szolgáltató jogosult az elálláshoz kötődően visszafizetendő összeg visszatartására mindaddig, amíg a termék meg nem érkezik, vagy annak elküldését Fogyasztó hitelt érdemlően nem bizonyította.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Szolgáltatót terheli, a Fogyasztót ezzel kapcsolatban semmilyen más költség nem terheli, amennyiben a Fogyasztó a Szolgáltató által biztosított futárszolgálatnak adja át, vagy ha a hozzá legközelebb eső Foxpost automaták egyikből küldi vissza. Postai úton való visszaküldés esetében a felmerülő költségek a Fogyasztót terhelik.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, - kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott vagy csak a megrendelt termékek egy részét küldi vissza.
Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte (a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe).
Elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
a) A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a vonatkozó kormányrendelet 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) Olyan termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (például zokni, alsónemű, alsónadrág, melltartó);
f) Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h) bontott csomagolású vagy már használt személyes biztonságot szolgáló, sport vagy munkavégzési célokra gyártott egyéni védőeszköznek minősülő termékek, mint például karabinerek, beülő hevederek, biztosító eszközök, egyéb magasból való lezuhanás ellen védő egyéni védőeszközök.
Cseregarancia
Ha a vásárolt termék nem megfelelő, a vásárlás napjától számított 60 naptári napon belül a kitöltött csere nyilatkozat, és számla ellenében a Fogyasztó kezdeményezheti a termék cseréjét személyesen, bármely üzletünkben vagy postai úton a Mountex Webshop címére eljuttatva azt. A terméket vagy termékeket bármely más, általad választott és készleten lévő termékre cserélheted.
Minden esetben a cseretermék aktuális (a csere jelzésének napján érvényes) árát vesszük figyelembe, így a csere tranzakció pénzmozgással járhat méretcsere esetén is.
Amennyiben pénzmozgás történik, a különbözetről számlát állítunk ki. Az összeget utánvéttel vagy utalással fizetheted ki, ha pedig a cseretermék olcsóbb, akkor a megadott bankszámla számra visszautaljuk az összeget. Ha nem vállalod az árkülönbözetet, akkor a visszaküldött terméked újbóli kiküldés díja Téged terhel, vagy átveheted a budaörsi üzletünkben.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Szolgáltatót terheli, a Fogyasztót ezzel kapcsolatban semmilyen más költség nem terheli, amennyiben a Fogyasztó a Szolgáltató által rendelt futárszolgálatnak adja át, vagy ha a hozzá legközelebb eső Foxpost automaták egyikből küldi vissza. Postai úton való visszaküldés esetében a felmerülő költségek a Fogyasztót terhelik.
Első csere esetén a cseretermék kiszállításának költségét átvállaljuk, tehát ingyenesen kerül kiszállításra a választott termék. Az ezt követő csere(k) esetén a kért szállítási módnak megfelelően a kiszállítási költség (GLS, Foxpost esetén 1490 Ft, MPL házhozszállítás esetén 190 Ft s4zállítási és 5000 Ft kezelési költség, összesen 6490 Ft) már a Fogyasztót terheli.
Első csere esetén a cseretermék kiszállításának költségét átvállaljuk, tehát ingyenesen kerül kiszállításra a választott termék. Az ezt követő csere(cserék) esetén a kért szállítási módnak megfelelően a kiszállítási költség már a Fogyasztót terheli:
- Foxpost esetén 1490 Ft
- GLS esetén 1490 Ft
- MPL házhozszállítás esetén 1490 Ft szállítási + 5000 Ft kezelési költség, összesen 6490 Ft)
Kizárólag teljes csomagolású, sérülésmentes és újra eladható termékek esetén tudod érvényesíteni a csere iránti igényedet. Amennyiben hiányzik a termék csomagolása, vagy a címkéje, nem áll módunkban kicserélni. A cipők doboza nem használható csomagoló anyagként.
A cseregarancia nem érvényesíthető semmilyen fehérneműre és élelmiszerre az alábbi felsorolás alapján:
1. Olyan termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (például zokni, alsónemű, alsónadrág, fürdőruha, melltartó);
2. Melyek természetüknél fogva nem szolgáltathatók vissza, illetve a csomagolás megbontásával, használatba vétellel már nem lehet újként értékesíteni. Ilyen termékek például: – a ruházati- és lábbeli ápolószerek, gázpalackok, kozmetikai termékek (pl. naptej), csomagolt italporok, élelmiszerek;
3. Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
4. Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Kivétel ez alól a gyártási probléma, hiba miatt visszaküldött termékek cseréje, ezek értékének megtérítése.
Termékcsere menete webshopunkban GLS futárszolgálattal rendelt termék esetén:
1. A weboldalunkon rendeld meg a csereterméket utánvéttel és írd be a „csere” szót a megjegyzés mezőbe.
2. Ezzel egy időben töltsd ki a cserenyomtatványt:
- nevedet, címedet (azt a címet add meg, ahol a futár át tudja venni tőled a csomagot),
- a cserélni kívánt termék nevét, méretét, darabszámát,
- a 9 számjegyű bizonylatszámot (a cserélni kívánt termék számláján, a jobb felső sarokban találod),
- az új csererendelés azonosítója (az új cseretermékre leadott rendelés száma, melyet a visszaigazoló emailben találsz),
- bankszámlaszámod, arra az esetre, ha keletkezne különbözet, melyet vissza kell utalnunk
3. A beküldött cserenyomtatványt munkatársaink feldolgozzák és felveszik a kapcsolatot a futárcéggel. A cserélni kívánt terméket csomagold be és pár munkanapon belül futárt küldünk érte, melynek időpontjáról a GLS e-mailben küld Neked tájékoztatót. (Az előre legyártott feladó és címzett adatait tartalmazó matrica a futárnál lesz, ezzel további teendőd nincs.)
4. A beérkező cserenyomtatványt feldolgozzuk, a visszárut ellenőrizzük, és amennyiben a visszaküldési feltételeknek megfelel, akkor feladjuk neked a csere terméke(ke)t. A feladásról e-mailben értesítünk.
A futár maximum 2 alkalommal próbálja meg felvenni a cserélni kívánt termékeket, amennyiben második alkalommal is meghiúsul, úgy a további felvétel, vagy visszaküldés költsége téged terhel.
Csere céljából Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt csere nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el:
Csere a webshopban vásárolt termékekre (google docs) –
Az alábbi formanyomtatvány segítségével is gyakorolhatod csereszándékodat, melyet a termékhez mellékelve kell kitöltve elküldeni részünkre:
Csere nyomtatvány
Termékcsere menete webshopunkban GLS automatán rendelt termék esetén:
1. A weboldalunkon rendeld meg a csereterméket és írd be a „csere” szót a megjegyzés mezőbe. A fizetési módot állítsd át „utánvét”-re.
2. Ezzel egy időben töltsd ki a cserenyomtatványt:
- nevedet, címedet
- a cserélni kívánt termék nevét, méretét, darabszámát
- a 9 számjegyű bizonylatszámot (a cserélni kívánt termék számláján, a jobb felső sarokban találod)
- új csererendelés azonosítója (az új cseretermékre leadott rendelés száma, melyet a visszaigazoló emailben találsz)
- bankszámlaszámod - amennyiben nem bankkártyával fizettél -, arra az esetre, ha keletkezne különbözet, melyet vissza kell utalnunk részedre
3. Küldd el cserélni kívánt terméket GLS automatán keresztül. Ezt az alábbi linken tudod megtenni. (A csomag maximum 60 x 43 x 74 cm lehet, ez a legnagyobb rekesz mérete)
4. A beérkező cserenyomtatványt feldolgozzuk, a visszárut ellenőrizzük, és amennyiben a visszaküldési feltételeknek megfelel, akkor feladjuk neked a csere terméke(ke)t. A feladásról e-mailben értesítünk.
Csere céljából Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt csere nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el:
Csere űrlap
Illetve az alábbi formanyomtatvány segítségével is gyakorolhatja csere szándékát, melyet a termékhez mellékelve kell kitöltve elküldeni részünkre:
Csere formanyomtatvány
Csere FOXPOST csomagautomatán keresztül:
Amennyiben a terméket eredetileg is FOXPOST automatán vetted át, választhatsz, hogy a fenti cserefolyamatot, vagy a Foxpost automatán keresztül történő visszaküldést választod.
Csomagodat az átvételtől számított 14 napig ingyenesen visszaküldheted FOXPOST automatán keresztül csere vagy elállás esetén (amennyiben a terméket eredetileg is FOXPOST automatán vetted át). Ezt bármelyik FOXPOST automatánál egyszerűen megteheted az egyedi csomagátvételi kód újbóli megadásával. 14 napon túli cserére, vagy visszaküldésre válaszd a fenti csere folyamatot GLS futárral.
1. A weboldalunkon rendeld meg a utánvéttel a csereterméket és írd be a „csere” szót a megjegyzés mezőbe.
2. Ezzel egy időben töltsd ki a cserenyomtatványt
- nevedet,
- a cserélni kívánt termék nevét, méretét, darabszámát
- a 9 számjegyű bizonylatszámot (a cserélni kívánt termék számláján jobb felső sarokban találod)
- új csererendelés azonosítója (új csere termékre leadott rendelés száma, melyet a visszaigazoló emailben találsz)
- bankszámlaszámod, arra az esetre, ha keletkezne különbözet, melyet vissza kell utalnunk részedre
3. A cserélni kívánt terméket csomagold be és vidd el a hozzád legközelebb eső automaták bármelyikébe, ahol az egyedi csomagátvételi kód újbóli megadásával visszaszállítják hozzánk a csomagot.
4. A beérkező cserenyomtatványt feldolgozzuk, a visszárut ellenőrizzük, és amennyiben a visszaküldési feltételeknek megfelel, akkor feladjuk neked a csere terméke(ke)t. A feladásról e-mailben értesítünk.
Csere céljából Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt csere nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el:
Csere űrlap
Illetve az alábbi formanyomtatvány segítségével is gyakorolhatja csere szándékát, melyet a termékhez mellékelve kell kitöltve elküldeni részünkre:
Csere formanyomtatvány
Egyéni védőeszközök vásárlása
Webáruházunkban olyan termékek is megtalálhatók, melyek sportban illetve munkavégzéskor lezuhanás elleni 3. kategóriájú védőeszköznek minősülnek. Ilyen termékek például (a teljesség igénye nélkül) a beülők, testhevederzetek, kötelek, sisakok, karabinerek, ereszkedő- és mászógépek, biztosító eszközök. Mivel ezek életvédelmi eszközök, és esetleges csere esetén a termék megfelelősége nem, vagy nem teljes biztonsággal állapítható meg, ezért vásárlóink biztonsága érdekében, ezek esetében szigorúan tartjuk magunkat ahhoz, hogy kizárólag új, teljes csomagolású, sérülésmentes és újra eladható termékeket cserélünk. Amennyiben hiányzik a termék csomagolása, vagy a címkéje, nem áll módunkban kicserélni azt. Kérünk Benneteket, hogy a kellemetlenségek elkerülése érdekében ilyen termék vásárlásakor a modell, méret és színváltozatokat fokozottan ellenőrizzétek.
Jótállás
Jótállás esetén annak időtartama alatt kötelesek vagyunk helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a jogszabályból eredő (többek között a szavatosságra, kártérítésre vonatkozó) jogaidat nem érinti.
A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Mentesülünk a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A közöttünk létrejött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki, amely jótállás időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben a jótállási jeggyel érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre e Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a minket megillető jogok a szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak rád.
Szavatosság (kellékszavatosság és termékszavatosság)
Kellékszavatosság
Hibásan teljesítünk, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesítünk hibásan, ha a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerted, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerned kellett.
Hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozunk. A 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a kellékszavatossági igényed új termék vásárlása esetén a teljesítése időpontjától számított két év alatt évül el, melynek a bizonyítási kötelezettsége az első egy évben a mi felelőségünk, a fennmaradó időszakban pedig ez Rád hárul. Ha a megkötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év.
Egyéb Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
Választási lehetőségeid a kellékszavatossági igény alapján:
1. Kijavítást vagy kicserélést igényelhetsz, kivéve, ha:
a) a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
b) az részünkre - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve:
i. a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,
ii. a szerződésszegés súlyát,
iii. a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;
2. Az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheted, a hibát költségünkre magunk kijavíthatjuk vagy mással kijavíttathatjuk, vagy a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha
a) a kijavítást vagy a kicserélést nem vállaljuk,
b) a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, az érdekeidet kímélve nem tudunk eleget tenni,
c) a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeked megszűnt.
A választott kellékszavatossági jogodról másikra térhetsz át. Az áttéréssel okozott költséget köteles vagy megfizetni, kivéve, ha az áttérésre mi adtunk okot, vagy az áttérés egyénként indokolt volt.
A hiba elfedezése után késedelem nélkül köteles vagy a hibát irányunkba közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek tekintjük.
A közlés késedelméről eredő kárért te vagy a felelős.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek minket terhelnek. Ha azonban a dolog meghibásodásában a téged terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában te vagy köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkeztél, vagy ha mi e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tettünk.
Termékszavatosság
Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
Az általunk eladott termék hibája esetén követelheted a gyártótól (gyártónak minősülünk mi, mint a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, az érdekeidnek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket kicseréljük. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
Szavatossági jogok érvényesítése
Ezen pont https://www.mountex.hu/cookie-adatkezelesi-tajekozatoérhető el:
Garanciális ügyintézés formanyomtatvány
Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban részletezett elérhetőségeken terjesztheti elő:
- A szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetőségünk van, azonnal orvosoljuk. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a panaszod kezelésével nem értesz egyet, akkor a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszunkkal együtt megőrizzük - veszünk fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küldünk meg részedre.
- A jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben átadjuk neked, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint kötelesek vagyunk eljárni;
- A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt egyedi azonosítóval látjuk el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
- Az írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszoljuk. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén az elutasítás okáról tájékoztatunk.
Amennyiben az esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva számodra:
Online vitarendezési platform
Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik az e rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén. Az online vitarendezési platform az alábbi linkre kattintva válik elérhetővé: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Amennyiben a panaszkezelési tevékenység nem a megelégedésedre történt, vagy a panaszod elutasításra került, a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (továbbiakban: kamara) mellett működő Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhetsz. A www.bekeltetes.hu honlapon, illetve a www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 keresztül tájékozódhatsz a kamarák illetékességi területéről.
Eljárás indítása a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Amennyiben a panaszkezelés, vagy egyéb eljárás, magatartás során megsértettük a számodra biztosított jogszabályokat, a lakóhelyed szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhatsz. A járási hivatalok elérhetősége: http://jarasinfo.gov.hu.
Bírósági eljárás kezdeményezése
Az általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása
A megrendelés időpontjában elfogadott hatályos ÁSZF érvényes, a módosítások csupán a kihirdetésük után elküldött megrendelésekre érvényesek. Az ÁSZF módosítások a honlapon megtalálhatóak.
Az Üzletszabályzat elérhető pdf formátumban az alábbi linkről:
Üzletszabályzat (PDF)
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2025. február 11.
Garanciális ügyintézés formanyomtatvány
Panaszkezelés, jogérvényesítési lehetőségek
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban részletezett elérhetőségeken terjesztheti elő:
- A szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetőségünk van, azonnal orvosoljuk. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a panaszod kezelésével nem értesz egyet, akkor a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszunkkal együtt megőrizzük - veszünk fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küldünk meg részedre.
- A jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben átadjuk neked, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint kötelesek vagyunk eljárni;
- A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt egyedi azonosítóval látjuk el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
- Az írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszoljuk. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén az elutasítás okáról tájékoztatunk.
Amennyiben az esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva számodra:
Online vitarendezési platform
Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik az e rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén. Az online vitarendezési platform az alábbi linkre kattintva válik elérhetővé: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Amennyiben a panaszkezelési tevékenység nem a megelégedésedre történt, vagy a panaszod elutasításra került, a lakóhelyed vagy tartózkodási helyed szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (továbbiakban: kamara) mellett működő Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhetsz. A www.bekeltetes.hu honlapon, illetve a www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 keresztül tájékozódhatsz a kamarák illetékességi területéről.
Eljárás indítása a fogyasztóvédelmi hatóságnál
Amennyiben a panaszkezelés, vagy egyéb eljárás, magatartás során megsértettük a számodra biztosított jogszabályokat, a lakóhelyed szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhatsz. A járási hivatalok elérhetősége: http://jarasinfo.gov.hu.
Bírósági eljárás kezdeményezése
Adatvédelem
Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztató folyamatosan elérhető a honlapon az Info ikonra kattintva, az adatkezelési tájékoztató menüpontban vagy az alábbi linken keresztül: www.mountex.hu/adatkezelesi-tajekoztato
Adatvédelmi tájékoztató a MOUNTEX üzletekben működő kamerás megfigyelő rendszerben kezelt személyes adatokról
Az alábbi tájékoztató azt a célt szolgálja, hogy Ön a személyes adatainak a „MOUNTEX” Alpin Design Kft. üzleteiben működtetett kamerás megfigyelő rendszerben történő kezelésével és védelmével kapcsolatos minden fontos információt megismerhessen.
Az adatkezelés módja és célja
A kamerás megfigyelő rendszer üzemeltetése során személyes adatai közül az Önről készült, hangsávot nem tartalmazó mozgóképfelvételt kezeljük.
Az adatkezelés célja üzleteink vásárlók számára nyitva álló területének kamerás megfigyelése az élet és a testi épség, valamint a vagyonvédelem biztosítása céljából. Az adatkezelés jogalapja az Ön ráutaló magatartással kifejezett – az üzletbe történő belépés – hozzájárulása, valamint a „MOUNTEX” Alpin Design Kft. azon jogos érdeke, hogy az üzletbe belépő személyek tevékenységét – vagyon- és személyvédelmi megfontolásokból – figyelemmel kísérje, esetleges jogsértő tevékenységüket bírósági vagy hatósági eljárásban bizonyítani tudja.
Adatainak kezelése a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. április 17-i 2016/679/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (általános adatvédelmi rendelet), valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) alapján történik.
Adatkezelő
A rögzített adatok tekintetében az adatkezelő a „MOUNTEX” Alpin Design Kft. (székhelye: 1134 Budapest, Váci út 19., cégjegyzékszáma: Cg. 01-09-701364, képviseli: Sziklay Tibor ügyvezető), amelynek arra feljogosított munkavállalói üzemeltetik a kamerákat és rendelkeznek hozzáféréssel a rögzített felvételekhez. Az adatkezelő e tevékenysége során adatfeldolgozót nem vesz igénybe és az adatokat más adatkezelőnek – nyomozó hatóság által büntetőeljárásban előterjesztett adatbekérés, illetve lefoglalás kivételével – nem továbbítja.
Az adatok rögzítése helyben, a „MOUNTEX” Alpin Design Kft. által üzemben tartott informatikai eszközökön, jelszóvédett, csak a „MOUNTEX” Alpin Design Kft. feladatkörrel rendelkező munkavállalója által hozzáférhető felületen történik.
Őrzés
A felvételeket általában a rögzítés időpontját követő hetedik nyitvatartási nap végéig kezeljük. Amennyiben ezen időtartam alatt akár a felvételek ellenőrzése során, akár más forrásból a „MOUNTEX” Alpin Design Kft. olyan bűncselekmény, szabálysértés vagy egyéb jogsértés megtörténtéről szerez tudomást, amelyek bizonyítására a kamarafelvétel alkalmas, akkor a felvételt mindaddig kezeljük, amíg a jogsértés megállapításával kapcsolatos bírósági vagy hatósági eljárás jogerősen le nem zárult, vagy az arra jogosult nem nyilatkozott arról, hogy az ügyben bírósági vagy hatósági eljárást nem kezdeményez.
Törlés
Ön az adatok kezeléséhez adott hozzájárulását bármikor visszavonhatja: ebben az esetben a „MOUNTEX” Alpin Design Kft. az Önről készült felvételt, ha az bűncselekmény, szabálysértés vagy egyéb jogsértés bizonyítására nem alkalmas vagy a bizonyításhoz az önről készült felvétel felismerhetősége nem szükséges, törli, illetve az Önről készült felvételt felismerhetetlenné teszi. Ha a felvétel az bűncselekmény, szabálysértés vagy egyéb jogsértés bizonyítására alkalmas és ehhez az Önről készült felvétel szükséges, úgy a felvételt a fentiekben meghatározott ideig változatlan formában kezeljük tovább.
Tájékoztatás kérése
Ön tájékoztatást kérhet tőlünk arról, hogy mely személyes adatait milyen célból, milyen módon kezeljük, valamint másolatot kérhet az elkészült felvételekről. E kéréseit ingyenesen teljesítjük.
Rendelkezési és hozzáférési jogait – éppen adatainak védelme érdekében – csak előzetes személyazonosítást követően tudjuk biztosítani. Erre irányuló igénye esetén kérjük, hogy azt a mountex@mountex.hu email címen vagy a 26/501-220 telefonszámon jelezze felénk. Ugyanezeken az elérhetőségeken fogadjuk az adatkezelés jogszerűségével kapcsolatos panaszokat is.
Ön emellett személyes adatainak jogellenes kezelése, illetve az információs önrendelkezési jogához kapcsolódó jogainak sérelme miatt a Fővárosi Törvényszékhez vagy az Ön lakóhelye szerint illetékes törvényszékhez keresetet nyújthat be, illetve a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1135 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22c, www.naih.hu) fordulhat.
Az általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása
A megrendelés időpontjában elfogadott hatályos ÁSZF érvényes, a módosítások csupán a kihirdetésük után elküldött megrendelésekre érvényesek. Az ÁSZF módosítások a honlapon megtalálhatóak.