Altra

Altra

Szenvedélyből született innováció
​​​​​​​
​​​​​​​

Az Altra Running története két szenvedélyes futó, Golden Harper és Brian Beckstead innovatív elképzelésével kezdődött, akik egy olyan cipőt álmodtak meg, amely akkor még nem létezett. Gyermekkoruk óta futottak, és középiskolai terepfutó edzéseken találkoztak az amerikai Utah államban. Folyamatosan keresték a módját annak, hogyan javíthatnák futóteljesítményüket és csökkenthetnék a sérülések kockázatát.


A cél egy olyan lábbeli volt, amely valóban illeszkedik a láb természetes formájához, helyet biztosítva a lábujjaknak, és segítve a futókat, hogy egészségesebben és hatékonyabban futhassanak.

Az Altra filozófiája szerint a futásnak nem szabad extra terhelést róni a testre, hanem támogatnia kell a mozgást és az életstílust. A kezdeti kis kísérletekből mára világszerte elismert márka lett.

Egy új futócipő ötlete
​​​​​​​

Golden Harper észrevette, hogy a hagyományos futócipők magas sarka megváltoztatja a futók természetes lépésmintáját, ami sérülésekhez vezethet, ezért elkezdte módosítani a meglévő cipőket: eltávolította a párnázást a sarokrészből, majd egy kenyérpirító és ragasztó segítségével újra összerakta azokat. Az így létrejött új cipőkben a sarok és a lábujjak közötti magasságkülönbség megszűnt, amit aztán "Zero Drop" kialakításnak nevezett el.


A márkanév is ebből a módosításból ered: Harper az Altrát a latin "altera" szó alapján választotta, ami azt jelenti, hogy "megjavítani vagy kijavítani valamit, ami elromlott".

A helyi futók hamar felfigyeltek Harper módosított cipőire, és ő az apja üzletében kezdte árusítani őket. Egy helyi cipészt bízott meg az első 1000 pár elkészítésével, de azok gyorsan elfogytak. Mivel a nagy cipőgyártók nem érdeklődtek az ötlete iránt, Harper kockázati tőkebefektetőkhöz és volt Nike-tervezőkhöz fordult.

Az Altra 2011-ben jelent meg az észak-amerikai piacon, és gyors növekedésnek indult, 2012-ben elnyerve a Runner’s World díját. 2013-ra már több tucat új piacon jelen volt. 

Az Altra Running 2011 óta folyamatosan növelte eladásait, évről évre megduplázva bevételét. Jelenleg több mint 1500 kiskereskedő kínálja a márka zéró esésű, lábformára tervezett cipőit. 

Egyedi kialakítás, nagyobb kényelem

Az Altra egyik védjegye a FootShape™ technológia, amely tágasabb orr-részt biztosít a lábujjak természetes elhelyezkedéséhez, növelve a stabilitást, a futás hatékonyságát és a kényelmet.

A márka másik fontos technológiája a Fit4Her™ elnevezést kapta, amely kifejezetten a nők speciális anatómiai igényeire lett tervezve, figyelembe véve a láb formájának eltéréseit.