Cotopaxi

Cotopaxi

"A kaland arra inspirál minket, hogy felfedezzük a világot és jobbá tegyük. Ezért hozunk létre felelősen gyártott outdoor felszereléseket, amelyek teljesítményt, színeket és örömöt visznek mindenki életébe, miközben egy olyan mozgalmat építünk, amely világszerte támogatja a közösségeket."

Honnan kapta a nevét a márka?

A Cotopaxi márkát 2014-ben Davis Smith alapította Utah államban, Salt Lake City-ben. A márka nevét az Ecuadorban található Cotopaxi vulkánról kapta, amely egy ikonikus és festői természeti jelenség, és az alapító gyermekkorának helyszínéhez kötődik.

Smith Latin-Amerikában nőtt fel, ahol szemtanúja volt a mélyszegénység hatásainak, ami arra ösztönözte, hogy egy olyan vállalkozást hozzon létre, amely nemcsak minőségi termékeket kínál, hanem pozitív társadalmi és környezeti hatással is bír. A márka bevételének 1%-át a Cotopaxi Alapítványnak ajánlja, melyet a „Gear for Good” mottóval hirdet, amely egészségügyi, oktatási és megélhetési projekteket támogat, különösen Latin-Amerikában. Eddig több mint 3,3 millió dollárt adományozott ezzel a céllal.

Miért éppen láma?

A márkajelükben szereplő láma az Andok vidékének ikonikus állata, amely a kulturális és földrajzi gyökereit jelképezi. A láma egyszerre szimbolizálja a fenntarthatóságot, az alkalmazkodóképességet és a funkcionalitást, hiszen a hegyi ösvényeken teherhordóként is használják. Vidám, barátságos megjelenése pedig tükrözi a pozitív, kalandvágyó szellemiségét, amely az életörömöt és a természet szeretetét hirdeti.

A Cotopaxi elismeri felelősségét abban, hogy mérsékelje saját negatív hatásait a bolygóra és a társadalomra. Ahogy tovább növekszik, elkötelezett amellett, hogy bemutassa: a növekedés elválasztható a negatív társadalmi és környezeti hatásoktól. Elsősorban az Egyesült Államokban működik, de nemzetközi értékesítési csatornái vannak az Európai Unió 18 országában, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Új-Zélandon és Japánban. Ellátási lánca többszintű és globális, számos beszállítóval Ázsiában.


A vállalat Utah államban üzemeltet egy elosztóközpontot és egy kis központi irodát, melyekben közel 400 főt foglalkoztat. Mint textil- és ruházati vállalat, fokozott figyelmet fordít az emberi jogi visszaélések – például gyermekmunka, kényszermunka, diszkrimináció, túlórák – valamint az értéklánc mentén jelentkező jelentős környezeti hatások elleni fellépésre.

Kevesebb károsanyag, több felelősség

Mérik az ellátási láncukból származó szén-dioxid-kibocsátást, amely a vállalat szénlábnyomának körülbelül 98%-át teszi ki. Erőforrásaikat szén-dioxid kibocsátás csökkentési és klímavédelmi stratégiákba csoportosítják át, így minimalizálva a lehető legnagyobb mértében az ökológiai károkat, melyeket a textilipar jelent. Állatjóléti Kódexnek megfelelően felelős toll- és pehely gazdaságokból származó töltet anyagokat használnak ruházataik szigetelésére, valamint újrahasznosított szintetikus töltet anyagokat. A termékek több mint 96%-ához újrahasznosított, megmaradt és más, fenntartható anyagokból készülnek.

Deadstock

Az úgy nevezett Deadstock szövetek, kiváló minőségű, ám az eredeti gyártó által valamilyen okból kifolyólag fel nem használt anyagokat jelentik. Átlagosan ezen anyagokból készült termékek -becslések szerint- 30%-kal kisebb ökológiai lábnyommal rendelkeznek, mintha új szövetből gyártották volna. Táskákat a Fülöp-szigeteken található kis műhelyekben gyártatják, ahol biztosítottak a tisztességes munkakörülmények és a környezettudatos gyártási folyamatok. Különösen népszerű a Del Día kollekció, amelynek minden darabja egyedi színkombinációval készül, hiszen mind Deadstock maradék anyagokból állítják össze. Ez nemcsak fenntarthatóságot, hanem egyedi stílust is kínál a vásárlók számára.

Ezeknek a kollektív erőfeszítéseknek köszönhetően a Cotopaxi egy olyan jövőt képzel el, ahol a fenntarthatóság és a jótékonykodás nem csupán vállalati kezdeményezések, hanem a jólétet és a bolygó egészségét értékelő, virágzó, összekapcsolt világ alapvető elemei. Bizonyítja az is, hogy számos nemzetközi tanúsítvánnyal rendelkezik, melyek évről évre bővülnek.


2015 óta a B Corp minősítés igazolja, hogy magas szinten teljesít a társadalmi és környezeti felelősségvállalást. Fair Trade tanúsítvány biztosítja, hogy a gyártási folyamatban dolgozók tisztességes bérezésben és munkakörülményekben részesülnek.


A Bluesign tanúsítvány azt garantálja, hogy a termékek előállítása során minimalizálták a káros vegyi anyagok használatát, és környezetbarát eljárásokat alkalmaztak.