"A kaland arra inspirál minket, hogy felfedezzük a világot és jobbá tegyük. Ezért hozunk létre felelősen gyártott outdoor felszereléseket, amelyek teljesítményt, színeket és örömöt visznek mindenki életébe, miközben egy olyan mozgalmat építünk, amely világszerte támogatja a közösségeket."
Smith Latin-Amerikában nőtt fel, ahol szemtanúja volt a mélyszegénység hatásainak, ami arra ösztönözte, hogy egy olyan vállalkozást hozzon létre, amely nemcsak minőségi termékeket kínál, hanem pozitív társadalmi és környezeti hatással is bír. A márka bevételének 1%-át a Cotopaxi Alapítványnak ajánlja, melyet a „Gear for Good” mottóval hirdet, amely egészségügyi, oktatási és megélhetési projekteket támogat, különösen Latin-Amerikában. Eddig több mint 3,3 millió dollárt adományozott ezzel a céllal.
A Cotopaxi elismeri felelősségét abban, hogy mérsékelje saját negatív hatásait a bolygóra és a társadalomra. Ahogy tovább növekszik, elkötelezett amellett, hogy bemutassa: a növekedés elválasztható a negatív társadalmi és környezeti hatásoktól. Elsősorban az Egyesült Államokban működik, de nemzetközi értékesítési csatornái vannak az Európai Unió 18 országában, Kanadában, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Új-Zélandon és Japánban. Ellátási lánca többszintű és globális, számos beszállítóval Ázsiában.
A vállalat Utah államban üzemeltet egy elosztóközpontot és egy kis központi irodát, melyekben közel 400 főt foglalkoztat. Mint textil- és ruházati vállalat, fokozott figyelmet fordít az emberi jogi visszaélések – például gyermekmunka, kényszermunka, diszkrimináció, túlórák – valamint az értéklánc mentén jelentkező jelentős környezeti hatások elleni fellépésre.
Ezeknek a kollektív erőfeszítéseknek köszönhetően a Cotopaxi egy olyan jövőt képzel el, ahol a fenntarthatóság és a jótékonykodás nem csupán vállalati kezdeményezések, hanem a jólétet és a bolygó egészségét értékelő, virágzó, összekapcsolt világ alapvető elemei. Bizonyítja az is, hogy számos nemzetközi tanúsítvánnyal rendelkezik, melyek évről évre bővülnek.
2015 óta a B Corp minősítés igazolja, hogy magas szinten teljesít a társadalmi és környezeti felelősségvállalást. Fair Trade tanúsítvány biztosítja, hogy a gyártási folyamatban dolgozók tisztességes bérezésben és munkakörülményekben részesülnek.
A Bluesign tanúsítvány azt garantálja, hogy a termékek előállítása során minimalizálták a káros vegyi anyagok használatát, és környezetbarát eljárásokat alkalmaztak.