Történetük 1981-ben kezdődött egy sheffieldi sorház padlásán, ahol Rab Carrington megalkotta az első, saját nevét viselő hálózsákot. Kézzel varrta azokat és a hegyekben szerzett jó pár év tapasztalata pedig igencsak látszott a dizájnjain. Hamarosan barátai és a helyi hegymászó közösség is elkezdett érdeklődni termékei iránt.
A történet azonban itt még nem ér véget. A hír gyorsan terjedt, és a sheffieldi padlás egy gyár szintjére nőtte ki magát, hálózsákokat és kabátokat készítve a vásárlók számára.
Ma, évtizedekkel később, ezek a tartós, időtálló dizájnok világszerte megtalálhatók; bárhol, ahol a kalandvágyó emberek szembenéznek az elemekkel – a Himalája csúcsaitól kezdve, egy erdőn át, vagy a tábortűz mellett egy hideg estén.
Célja egyszerű volt: olyan strapabíró felszerelést készíteni, amely a legmagasabb szinten teljesít. Minden darabot kézzel készítettek, és szigorúan tesztelték a legextrémebb körülmények között.
A márka alapjai 1973-ra vezethetők vissza, amikor Rab Carrington Buenos Airesben, Argentínában rekedt egy Patagóniába tartó expedíció során. Rabnek pénzre volt szüksége, ezért helyi barátjához, Hector Vieyteshez fordult, aki egyúttal megtanította neki azokat a készségeket is, amelyek a technikai hálózsákok készítéséhez szükségesek.
Egy évvel azután, hogy családjával Sheffieldbe költözött, Rab elkezdte alkalmazni az Argentínában elsajátított készségeit, és otthonában pehelyhálózsákokat készített. A szoros hegymászó közösség tagjaként hamar híre ment, a kereslet gyorsan nőtt, és hamarosan ki is nőtte padlását, így a gyártást egy sheffieldi helyi gyárba költöztette.
Ebben a gyárban szerezte Rab a hírnevét a sallangmentes, tartós felszerelések készítésével. Az idő próbáját kiállva az olyan termékek, mint az Andes dzseki és a Kinder Smock, ma is a kínálat részét képezik. Az 1990-es években elindították az expedíciós hálózsákok sorozatát is, kezdve a Premierrel.
Ahogy beléptünk a 21. századba, Rab továbbra is úttörő szerepet vállalt új és korszerű termékek fejlesztésében, a legkönnyebb, elérhető anyagokat felhasználva, ezeket kombinálva forradalmi szigetelési technológiákkal. 2003-ban Rab visszavonult, és átadta a vállalat tulajdonjogát az Equip Outdoor Technologies Ltd.-nek.
A 2010-es évek során Rab tovább erősítette pozícióját, egyre nagyobb népszerűségre tett szert már nem csak az Egyesült Királyságban, hanem azon túl is. Olyan ikonikus darabok bevezetésével, mint a Microlight Alpine és a Kinetic Plus, a Rab termékei világszerte elérhetővé váltak, a távoli, fagyos csúcsoktól egészen a Peak District dombjaiig.
Az aktuális évtized új kihívásokat hozott, beleértve a Covid-19 világjárványt és a klímaválság súlyosbodását. Felismerték, hogy ezek leküzdéséhez elengedhetetlen az összefogás, illetve elindították azt a folyamatot, miszerint csökkentik vállalatuk környezeti hatását és igazságosabbá tegyék minden érintett számára. Elérték a Fair Wear Leader státuszt, és kitűzték célul, hogy 2030-ra elérik a Net Zero (nettó nulla károsanyag-kibocsátás) állapotot.