Rab

Rab

„Szenvedélyes hegymászók, túrázók, futók, síelők és kerékpárosok csapata vagyunk, és saját bőrünkön tapasztaljuk a klímaváltozás hatásait, amikor a hegyekben kalandozunk. Ezért küzdünk az iparági változásokért, folyamatosan törekszünk a környezeti lábnyomunk csökkentésére és arra, hogy igazságosabbá tegyük iparágunkat mindenki számára.

Ma is elkötelezettek vagyunk Rab Carrington szigorú szabványai, találékonysága és úttörő szellemisége iránt. Strapabíró, magas teljesítményű hegymászó ruházatot és felszerelést készítünk, amelyek maximális védelmet, kényelmet és szabadságot nyújtanak a hegyen vagy az ösvényen. Legmodernebb és időtálló anyagokat használunk, mint például a prémium minőségű európai pehely. Semmi sem felesleges, semmi nem túltervezett – csak tartós darabok, amelyeket inkább megjavítanál, mint lecserélnél.”

Történetük 1981-ben kezdődött egy sheffieldi sorház padlásán, ahol Rab Carrington megalkotta az első, saját nevét viselő hálózsákot. Kézzel varrta azokat és a hegyekben szerzett jó pár év tapasztalata pedig igencsak látszott a dizájnjain. Hamarosan barátai és a helyi hegymászó közösség is elkezdett érdeklődni termékei iránt.


A történet azonban itt még nem ér véget. A hír gyorsan terjedt, és a sheffieldi padlás egy gyár szintjére nőtte ki magát, hálózsákokat és kabátokat készítve a vásárlók számára.


Ma, évtizedekkel később, ezek a tartós, időtálló dizájnok világszerte megtalálhatók; bárhol, ahol a kalandvágyó emberek szembenéznek az elemekkel – a Himalája csúcsaitól kezdve, egy erdőn át, vagy a tábortűz mellett egy hideg estén.


Célja egyszerű volt: olyan strapabíró felszerelést készíteni, amely a legmagasabb szinten teljesít. Minden darabot kézzel készítettek, és szigorúan tesztelték a legextrémebb körülmények között.

1981-ben itt alapította meg a neves hegymászó és innovátor, Rab Carrington azt a felszerelésgyártó céget, amely ma is az ő nevét viseli.

1973: A szakma elsajátítása

A márka alapjai 1973-ra vezethetők vissza, amikor Rab Carrington Buenos Airesben, Argentínában rekedt egy Patagóniába tartó expedíció során. Rabnek pénzre volt szüksége, ezért helyi barátjához, Hector Vieyteshez fordult, aki egyúttal megtanította neki azokat a készségeket is, amelyek a technikai hálózsákok készítéséhez szükségesek.

1981: A márka kezdete

Egy évvel azután, hogy családjával Sheffieldbe költözött, Rab elkezdte alkalmazni az Argentínában elsajátított készségeit, és otthonában pehelyhálózsákokat készített. A szoros hegymászó közösség tagjaként hamar híre ment, a kereslet gyorsan nőtt, és hamarosan ki is nőtte padlását, így a gyártást egy sheffieldi helyi gyárba költöztette.

1990-es évek: A termékkínálat bővítése

Ebben a gyárban szerezte Rab a hírnevét a sallangmentes, tartós felszerelések készítésével. Az idő próbáját kiállva az olyan termékek, mint az Andes dzseki és a Kinder Smock, ma is a kínálat részét képezik. Az 1990-es években elindították az expedíciós hálózsákok sorozatát is, kezdve a Premierrel.

2000-es évek: Úttörő termékek

Ahogy beléptünk a 21. századba, Rab továbbra is úttörő szerepet vállalt új és korszerű termékek fejlesztésében, a legkönnyebb, elérhető anyagokat felhasználva, ezeket kombinálva forradalmi szigetelési technológiákkal. 2003-ban Rab visszavonult, és átadta a vállalat tulajdonjogát az Equip Outdoor Technologies Ltd.-nek.

2010-es évek: A Rab egyre ismertebbé válik

A 2010-es évek során Rab tovább erősítette pozícióját, egyre nagyobb népszerűségre tett szert már nem csak az Egyesült Királyságban, hanem azon túl is. Olyan ikonikus darabok bevezetésével, mint a Microlight Alpine és a Kinetic Plus, a Rab termékei világszerte elérhetővé váltak, a távoli, fagyos csúcsoktól egészen a Peak District dombjaiig.

2020-as évek: Előre haladva

Az aktuális évtized új kihívásokat hozott, beleértve a Covid-19 világjárványt és a klímaválság súlyosbodását. Felismerték, hogy ezek leküzdéséhez elengedhetetlen az összefogás, illetve elindították azt a folyamatot, miszerint csökkentik vállalatuk környezeti hatását és igazságosabbá tegyék minden érintett számára. Elérték a Fair Wear Leader státuszt, és kitűzték célul, hogy 2030-ra elérik a Net Zero (nettó nulla károsanyag-kibocsátás) állapotot.

Folyamatosan a fenntarthatóságra és kevesebb fluor-szénhidrogén felhasználására törekednek. Javítják és újrahasználják a megkopott felszereléseket, egyre több újrahasznosított anyagot használnak, illetve támogatják és fejlesztik azok életét, akik termékeiket készítik.

Egész közöséggel dolgoznak együtt egy jobb út megtalálásán.

„Elkötelezettek vagyunk az emberek mellett, akik tevékenységünk középpontjában állnak. Partnereinktől és sportolóinktól kezdve munkatársainkon át mindenkiig, aki használta és szerette a felszerelésünket, egy globális közösséget alkotunk, amely túlmutat a hegyeken és sziklafalakon. A mi feladatunk, hogy ez a közösség befogadó, sokszínű és folyamatosan növekvő legyen.”