Az újrahasznosítás egy olyan folyamat, amely során a hulladékból újra termék lesz. Ezen kívül azt is nevezhetjük újrahasznosításnak, amikor az eredeti termék már nem képes az eredeti funkcióját betölteni, de másra még tudod használni. Így lesz a régi hevederből öv, vagy a bakancsból egy menő virágtartó. Ennek csak a fantázia szabhat határt! Ez a legegyszerűbb megközelítése annak, hogy mit takar ez a fogalom, de maga a folyamat már nem ennyire átlátható.
A műanyag tartalmú termékek (csomagolások, címkék stb), egyéb tárgyak és PET-palackok a gyárakból az üzletek polcain landolnak. Ezeket megvásárolva háztartásokba kerülnek, és innen már mindenki maga dönti el, hogy az újrahasznosítható anyagokat a kommunális, vagy szeparálva a szelektív hulladáktárolókba gyűjti. Reméljük, hogy Te az utóbbi mellett döntöttél, ezzel is hozzájárulva a környezetünk hosszú fenntartásáért! :) A külön gyűjtött anyagokat, mint már említettük újra fel lehet használni: a műanyagokból például ruhák és egyéb túrafelszerelések is készülhetnek.
Hogyan?
A gyártási technika jellemzően minden márkánál más. Ami közös bennük, hogy nemcsak a a végtermék újrahasznosított anyagtartalma a lényeg, hanem maga a folyamat környezetkímélő metódusa is. A cégeknek nincs könnyű dolguk, de úgy tűnik jó úton haladnak a fenntarthatóbb termékek legyártásában. Ezután már csak rajtad áll, hogy vásárlásnál mennyire veszed figyelembe, hogy újrahasznosított anyagból vagy organikus pamutból és Fair Trade üzemben készült e a termék.
Forgalmazott márkáink közül egyre többen, egyre több újrahasznosított anyagból készült terméket dobnak a piacra. Ilyen például a fenntarthatóság nagy követe, a Patagonia, de ugyanide sorolható a Fjällräven, a The North Face, a Jack Wolfskin, és rajtuk kívül még az Osprey, a Marmot, az AKU és egyéb márkák.
A slow fashion fenntarthatóságra, az etikus gyártási folyamatokra és a minőségi termékekre összpontosít.
Fenntarthatóság: A slow fashion előnyben részesíti azokat a gyártási módszereket és anyagokat, amelyek kevésbé károsak a környezetre.
Minőség a mennyiség felett: A termékek tartósak és hosszú élettartamúak.
Átláthatóság: A márkák átlátható információt osztanak meg az anyagok forrásáról és a gyártási folyamatokról.
Etikus munkakörülmények: A márkák biztosítják, hogy termékeiket etikus körülmények között állítsák elő, a munkavállalók méltányos bért és jó munkakörülményeket kapnak.
Szezonalitás: Ahelyett, hogy folyamatosan új kollekciókat dobnának piacra, a márkák gyakran szezonális vagy évente egyszeri kollekciókat kínálnak.
Újrahasznosítás és újrahasználat: Sok márka ösztönzi az újrahasznosítást és az újrahasználatot, valamint a régi ruhák javítását és átalakítását.
Javítósarkunkban a használt, foltos, kiszakadt, vagy bármi okból javításra szoruló túraruházatot és néhány túrafelszerelést.